Tieto Všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce
z kúpnej zmluvy
uzatvorenej medzi:
OBCHODNÍKOM,
ktorým je Janek & Partners, s.r.o., so sídlom Tatranská 6387/64, 974 11 Banská Bystrica, IČO:
46
44 96 63, DIČ:
2023395572, IČ DPH: SK2023395572, zapísaná v OR vedenom Okresným súdom Banská Bystrica, Oddiel:
Sro, Vložka č.:
7714/S, (ďalej len "obchodník")
a KUPUJÚCIM, ktorej predmetom je kúpa a predaj produktov a poskytovanie servisných služieb
elektroniky na
internetových stránkach obchodníka www.codenamepc.sk a www.servisujto.sk.
Tieto obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy špecifikovanej v Čl. I ods. 1
týchto
obchodných podmienok. V prípade, že obchodník a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v
ktorej si dohodnú
podmienky odlišné od všeobecných obchodných podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy
uprednostnené pred týmito
všeobecnými obchodnými podmienkami.
Predmetom týchto obchodných podmienok je vymedzenie práv a povinností zmluvných strán
vyplývajúcich z
kúpnej zmluvy a poskytnutie informácií v súlade so zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane
spotrebiteľa o zmene a
doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane
spotrebiteľa“), Občianskeho
zákonníka a iných relevantných právnych predpisov.
Tieto obchodné podmienky sú vypracované v súlade s aktuálnym a platným:
zákonom č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov,
zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa
zákonom č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002
Z. z.
o štátnej
kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých
zákonov
v znení zákona
č. 284/2002 Z. z. v znení neskorších právnych predpisov a s inými relevantnými právnymi
predpismi.
Tieto obchodné podmienky sú zobrazené na stránke internetového obchodu www.codenamepc.sk a
www.servisujto.sk a je tak umožnená ich archivácia a reprodukcia kupujúcim.
Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že sa s obchodnými podmienkami dôkladne oboznámil, ich
obsahu
porozumel a v tomto znení s nimi bez výhrad súhlasí.
Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že súhlasí s tým, že
tieto
všeobecné obchodné podmienky sa budú vzťahovať na všetky kúpne zmluvy uzavreté prostredníctvom
internetovej
stránky, ktorú prevádzkuje obchodník.
Zverejnením týchto obchodných podmienok je zároveň splnená všeobecná informačná povinnosť
obchodníka vo
vzťahu k spotrebiteľovi podľa § 5 zákona o ochrane spotrebiteľa.
Zmluvné strany sa môžu ešte pred uzatvorením kúpnej zmluvy dohodnúť na zmene týchto obchodných
podmienok,
čím je zaručená rovnosť zmluvných strán.
VYMEDZENIE POJMOV
Obchodníkom je prevádzkovateľ internetového stránky www.servisujto.sk:
Obchodné meno: Janek & Partners, s.r.o.
reg.: Obchodný register Okresného súdu Banská Bystrica, odd. Sro, vl. č. 7714/S
Sídlo: Tatranská 6387/64, 971 11 Banská Bystrica
IČO: 46 449 663
DIČ: 2023395572
IČ DPH: SK2023395572
email: info@servisujto.sk
tel.: +421948125589
číslo účtu: Fio banka, a. s.: 2000772819 / 8330
Identifikačné údaje Obchodníka obsahujú aj kontaktné údaje, ktoré slúžia spotrebiteľovi na
komunikáciu s
obchodníkom, čím je splnená osobitná informačná povinnosť obchodníka k spotrebiteľovi
vyplývajúca z § 15 ods. 1
písm. a), b), c) zákona o ochrane spotrebiteľa.
Kupujúcim je fyzická alebo právnická osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo využíva služby, a to
buď ako
spotrebiteľ alebo podnikateľ. Na účely výkladu týchto VOP sa pod pojmom kupujúci myslí aj
zákazník.
Kupujúcim spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej
vyplývajúcim
záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo
povolania. Ak kupujúci
uvedie v objednávke svoje IČO alebo DIČ, potom zároveň berie na vedomie, že pre neho platia
pravidlá všeobecných
obchodných podmienok pre podnikateľov.
Spotrebiteľskou zmluvou je každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára obchodník so
spotrebiteľom.
Zmluvou uzatvorenou na diaľku je zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom dohodnutá a uzatvorená
výlučne
prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej
prítomnosti
obchodníka a spotrebiteľa, najmä využitím online rozhrania, elektronickej pošty, telefónu, faxu,
adresného listu
alebo ponukového katalógu.
Právne vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim spotrebiteľom výslovne neupravené týmito obchodnými
podmienkami
sa riadia príslušnými ustanoveniami právnych predpisov vymenovaných v bode 1.4. týchto VOP.
Kupujúcim podnikateľom je v zmysle § 2 ods. 2 zák. č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení
neskorších
predpisov (ďalej len „Obch. zák.“):
a) osoba zapísaná v obchodnom registri ,
b) osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,
c) osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných
predpisov,
d) fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa
osobitného predpisu.
Produktom sa rozumie tovar, služba, digitálny obsah, nehnuteľnosť, elektrina, voda, plyn, ktoré
nie sú na
predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, teplo, práva a záväzky.
Zásielkou sa rozumie jeden alebo viac tovarov objednaných kupujúcim v jednej objednávke
a doručované mu
obchodníkom.
Vecou s digitálnymi prvkami je akákoľvek hnuteľná vec, ktorá obsahuje digitálny obsah alebo
digitálnu
službu alebo je s digitálnym obsahom alebo digitálnou službou prepojená takým spôsobom, že
absencia digitálneho
obsahu alebo digitálnej služby by bránila tomu, aby vec plnila svoje funkcie.
Digitálnym obsahom sú údaje, ktoré sa vytvárajú a dodávajú v digitálnej forme.
Digitálnou službou je služba, ktorá spotrebiteľovi umožňuje vytvárať, spracúvať alebo uchovávať
údaje
s digitálnej forme alebo mať k takýmto údajom prístup, alebo ktorá umožňuje výmenu alebo
akúkoľvek interakciu
údajov v digitálnej forme, ktoré nahrávajú alebo vytvárajú užívatelia služby.
Digitálnym plnením je digitálny obsah a digitálny služba.
Orgánmi dozoru sú:
Národná banka Slovenska
Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj, Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica, email:
bb@soi.sk, tel. 048/412
49 69, 048/415 18 71, 048/414 18 73
Štátna veterinárna a potravinová správa Slovenskej republiky a regionálne
veterinárne a potravinové
správy
Štátny ústav na kontrolu liečiv
Úrad pre reguláciu sieťových odvetví
Úrad verejného zdravotníctva Slovenskej republiky a regionálne úrady verejného
zdravotníctva
SPÔSOB UZATVÁRANIA KÚPNEJ ZMLUVY
Obchodník, ako dodávateľ zverejňuje zoznam produktov, ktoré ponúka zákazníkovi, ako budúcemu
kupujúcemu
a umožňuje mu produkty objednávať prostredníctvom internetových stránok patriacich obchodníkovi,
ako
prevádzkovateľovi (ďalej iba e-shop). Odoslaním objednávky formou elektronického obchodu
zákazník vyjadruje, že
si všeobecné obchodné podmienky prečítal v plnom rozsahu, porozumel ich obsahu a súhlasí s nimi.
Zoznam produktu na akejkoľvek internetovej stránke, ktorý prevádzkuje obchodník, je katalógom
bežne
dodávaného produktu a obchodník nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých uvedených produktov.
Dostupnosť produktu
bude pre kupujúceho potvrdená na základe otázky kupujúceho. Informatívna dostupnosť je uvedená
pri každom
produkte.
Cena produktu zahŕňa daň z pridanej hodnoty (DPH) a recyklačné poplatky. Cena nezahŕňa náklady
na doručenie
objednaného produktu do miesta určenia.
Kúpna zmluva je uzatvorená záväzným akceptovaním návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy kupujúceho
obchodníkom
vo forme kupujúcim vyplnenej a odoslanej objednávky cez internetovú stránku obchodníka, prípade
odoslanie
objednávky e-mailom alebo telefonicky (ďalej len "objednávka"). Produkt, ktorý je uvedený v
katalógu
elektronického obchodu si zákazník objednáva postupom uvedeným v návode "Ako nakupovať".
Automaticky odosielané
'Oznámenie o prijatí objednávky, ktoré kupujúci obdrží na svoju e-mailovú adresu ihneď po
odoslaní jeho
objednávky, sa nepovažuje za záväzné akceptovanie objednávky. Toto oznámenie má len informatívny
charakter za
účelom upovedomenia kupujúceho o prijatí objednávky v našom objednávkovom systéme.
Záväzným akceptovaním objednávky kupujúceho obchodníkom je telefonické alebo e-mailové
potvrdenie
obchodníkom kupujúcemu o akceptovaní objednávky po predchádzajúcom prijatí objednávky kupujúcim
a po overení
dostupnosti produktu, platných cien a termínu dodania produktu požadovaného kupujúcim označené
ako 'Potvrdenie
objednávky'. V prípade zistenia vyššej ceny má obchodník povinnosť vyžiadať od zákazníka súhlas
so zmenou ceny
podľa aktuálneho cenníka pred potvrdením objednávky. Až udelením súhlasu zákazníka so zmenou
ceny a následným
potvrdením (akceptovaním) objednávky zo strany predávajúceho sa zmluvný vzťah považuje za
uzavretý.
Vytvorením objednávky kupujúci berie na vedomie, že doručenie produktu je spoplatnené aktuálne
platným
sadzobníkom poplatkov za dopravu na danom internetovom obchode. Výška poplatkov za doručenie
produktu je uvedená
priamo pri uzatváraní objednávky, ako aj v sekcii informácie o nákupe. Poplatok za doručenie
produktu zahŕňa
poplatok za doručenie zásielky prepravnou spoločnosťou, poplatok za zvolený spôsob platby, a
balné.
STORNOVANIE OBJEDNÁVKY
Kupujúci má právo stornovať objednávku e-mailom, osobnou návštevou alebo telefonicky, dokiaľ
nie je
objednávka prevzatá kupujúcim.
Dodávateľ má právo stornovať objednávku, ak z dôvodu vypredania alebo nedostupnosti produktu ani
pri
vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať
produkt zákazníkovi v
lehote určenej týmito obchodnými podmienkami, alebo v cene, ktorá je uvedená v elektronickom
obchode, pokiaľ sa
so zákazníkom nedohodne inak.
PODMIENKY DODANIA PRODUKTU
Ak sa nedohodlo inak, dodávateľ sa zaväzuje produkt dodať najneskôr do 7 pracovných dní od
emailového
potvrdenia objednávky zákazníkovi.
Pri doručení zásielky kuriérom je zákazník povinný skontrolovať zásielku - jej prípadné
poškodenie. Ak je
poškodené balenie zásielky, pri doručení kuriérom musí kupujúci spísať reklamačný protokol na
mieste o
poškodenom/porušenom balení zásielky. V prípade, že zásielka je poškodená a po kontrole obsahu
zásielky je
zistené, že obsah zásielky nezodpovedá obsahu faktúry/objednávky, alebo jej obsah je poškodený,
je zákazník
povinný túto skutočnosť zapísať v prítomnosti kuriéra do škodového zápisu. Pri nesplnení
vyplnenia škodového
zápisu, dodatočné reklamácie nebudú akceptované. Zákazník je povinný uschovať obalový materiál
zásielky až do
ukončenia šetrenia príčin vzniknutej škody.
Zákazník je povinný ihneď po doručení zásielky tovar úplne vybaliť a zistiť či nie je mechanicky
poškodený
a či obsah balenia zodpovedá fakturovanému produktu. V prípade, že obsah zásielky nezodpovedá
fakturovanému
tovaru, alebo je tovaru mechanicky poškodený (avšak bez známok poškodenie samotnej zásielky, na
čo sa vzťahuje
bod 4.2.), je zákazník túto skutočnosť bezodkladne oznámiť obchodníkovi. Zákazník je povinný
uschovať obalový
materiál zásielky až do ukončenia šetrenia príčin vzniknutej škody.
Kupujúci ku každej zásielke obdrží e-mailom alebo priamo s tovarom faktúru, ktorá zároveň slúži
ako dodací
a záručný list. Pri osobnom odbere v predajni je dokladom o predaji účet z registračnej
pokladnice.
Zákazník je informovaný o odoslaní tovaru jeden pracovný deň pred jeho doručením. Zákazník je
povinný
zabezpečiť bezproblémové prevzatie tovaru, najmä tým, že v dňoch plánovaného doručenia bude
dostupný na
telefónnom čísle určenom pre doručenie alebo prítomný na adrese doručenia. Pokiaľ túto povinnosť
nie je možné
splniť, je povinný informovať dodávateľa, dohodnúť sa s ním na náhradnom termíne doručenia alebo
určiť náhradnú
osobu, ktorá povinnosť prevzatia tovaru splní za pôvodného príjemcu zásielky.
Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.
Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že obchodník včas a riadne splnil svoje
informačné
povinnosti obchodníka k spotrebiteľovi vyplývajúcu z § 15 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa.
Kupujúci berie na vedomie skutočnosť, že ak sú s tovarom poskytované darčeky, je darovacia
zmluva medzi
obchodníkom a kupujúcim uzatvorená s podmienkou, že ak dôjde k využitiu práva odstúpiť od
zmluvy, darovacia
zmluva stráca účinnosť a kupujúci je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť i s ním súvisiace
poskytnuté
darčeky. Za darček je považovaný aj tovar dodaný v symbolickej hodnote, ak je jeho dodanie
kupujúcemu
prezentované ako darček k tovaru, ktorý kupujúci vracia do 14 dní bez udania dôvodu. V prípade,
že tieto darčeky
nebudú vrátené späť spolu s vracaným tovarom, budú tieto hodnoty chápané ako bezdôvodné
obohatenie kupujúceho.
PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN
Predmetom kúpnej zmluvy sú práva a povinnosti zmluvných strán.
Obchodník je povinný najmä:
poskytnúť kupujúcemu informácie podľa príslušných ustanovení zákona o ochrane
spotrebiteľa a zákona o ochrane
spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na
diaľku alebo zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka a o zmene a doplnení niektorých
zákonov v znení neskorších
právnych predpisov a iných relevantných právnych predpisov,
zabaliť tovar na prepravu tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu,
dodať kupujúcemu objednaný tovar do miesta určenia riadne a včas,
dodať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom všetky doklady potrebné na riadne prevzatie a
užívanie tovaru v
súlade s relevantnými právnymi predpismi.
Obchodník má právo na zaplatenie kúpnej ceny riadne a včas.
Kupujúci je povinný najmä:
včas prevziať tovar v mieste určenia,
zaplatiť obchodníkovi dohodnutú kúpnu cenu v lehote splatnosti, vrátane nákladov
na doručenie tovaru, pokiaľ
sa zmluvné strany nedohodli, že náklady na doručenie tovaru znáša obchodník,
potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním
poverenej osoby.
Kupujúci berie na vedomie, že v prípade porušenia zmluvných povinností vyplývajúcich mu z kúpnej
zmluvy
zodpovedá v zmysle § 420 Obč. zák. za škodu, ktorá týmto porušením obchodníkovi vznikla.
Kupujúci má právo na dodane tovaru obchodníkom riadne a včas.
Akékoľvek spory vzniknuté v súvislosti s kúpnou zmluvou, ktorej prílohou sú tieto obchodné
podmienky, budú
riešené výlučne podľa platných právnych predpisov právneho poriadku Slovenskej republiky.
CENA TOVARU ALEBO SLUŽBY
Ceny jednotlivých tovarov sú na stránkach internetového obchodu www.codenamepc.sk a
www.servisujto.sk
aktuálne a platné. Uvádzané sú v mene euro, vrátane dani z pridanej hodnoty (DPH) v zákonnej
výške a všetkých
ostatných daní.
Predajnou cenou sa rozumie:
konečná cena vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní za
jednotku tovaru alebo za
určené množstvo tovaru,
celkové náklady za jeden mesiac, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo
zmluvu o predplatnom s
mesačným zúčtovacím obdobím,
celkové náklady za zúčtovacie obdobie, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú
alebo zmluvu o
predplatnom s iným ako mesačným zúčtovacím obdobím.
Osobný odber
Osobný odber tovaru v súčasnosti nie je dostupný.
Náklady na dodanie tovaru do zahraničia budú vypočítané individuálne na základe hmotnosti
tovaru.
Obchodník si balné neúčtuje.
PLATOBNÉ PODMIENY
Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu dohodnutú v kúpnej zmluve vrátane nákladov
na
doručenie tovaru.
Kupujúci je povinný zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu dohodnutú v kúpnej zmluve v lehote
splatnosti,
najneskôr však pri prevzatí tovaru.
Kupujúci môže kúpnu cenu zaplatiť nasledovnými spôsobmi:
Na dobierku kuriérom
Cenu za objednaný tovar kupujúci zaplatí až pri jeho prevzatí od kuriéra. Pri tomto
spôsobe platby účtujeme k
cene objednávky poštovné, ktoré je zarátané v cene celkovej objednávky.
Prevodom na účet
Cenu za objednaný tovar kupujúci zaplatí prevodom na účet, použitím platobných údajov po
vystavení faktúry za
tovar alebo službu.
ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY
Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote 14 kalendárnych dní od prevzatia
produktu
podľa týchto všeobecných obchodných podmienok bez udania dôvodu v súlade s ustanoveniami zákona
o ochrane
spotrebiteľa aktuálne platného a účinného.
Odstúpenie od zmluvy musí spotrebiteľ urobiť písomnou formou na adresu predávajúceho
prostredníctvom
formulára, ktorý si môže stiahnuť tu alebo prostredníctvom elektronického formulára, ktorý je k
dispozícii na
internetovej stránke v sekcii 'Záruka a reklamácie'. Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí obsahovať
identifikáciu
kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, a pre zrýchlenie spracovania
žiadosti
odporúčame uviesť aj číslo bankového účtu kupujúceho. Zároveň s odstúpením od kúpnej zmluvy je
kupujúci povinný
doručiť predávajúcemu tovar kompletný spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie, návodu a
záručného listu, a
to zaslaním alebo prinesením na adresu predávajúceho. Zásielky na dobierku obchodník nepreberá.
Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím
plynutia lehoty
na odstúpenie od zmluvy. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak kupujúci zašle
oznámenie o uplatnení
práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
Odstúpením spotrebiteľa od zmluvy sa zmluva od začiatku zrušuje. Obchodník je povinný prevziať
tovar od
kupujúceho späť a vrátiť spotrebiteľovi bez zbytočného odkladu, najneskôr v lehote 14 dní odo
dňa odstúpenia od
zmluvy všetky platby, ktoré kupujúci preukázateľne uhradil v súvislosti s uzavretím zmluvy.
Obchodník však nie
je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný spôsob doručenia, ako
je najlacnejší
bežný spôsob doručenia ponúkaný obchodníkom. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký
kupujúci použil pri
platbe obchodníkovi, ak kupujúci neuviedol iný spôsob úhrady vo formulári na odstúpenie od
zmluvy, a to bez
účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
V prípade, že spotrebiteľ odstúpi od zmluvy v zmysle bodu 5.2. týchto všeobecných obchodných
podmienok a
doručí predávajúcemu tovaru, ktorý je použitý, poškodený alebo neúplný, alebo hodnota produktu
je znížená v
dôsledku takého zaobchádzania s produktom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na
zistenie vlastností a
funkčnosti produktu, má obchodník voči kupujúcemu nárok na náhradu určenú v zmysle postupu podľa
ustanovenia §
21 ods. 4 a 5 zákona o ochrane spotrebiteľa.
Spotrebiteľ pri odstúpení od zmluvy znáša priame náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu.
Kupujúci
taktiež znáša a aj priame náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné
vrátiť
prostredníctvom pošty. Priame náklady spojené s vrátením produktu nemožno primerane vypočítať
vopred. Podľa
dostupných informácií je predpokladaný odhad týchto nákladov vo výške od 2 € do 20 €.
Spotrebiteľ nemôže bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je:
predaj počítačových programov a hier, ktoré kupujúci už rozbalil.
poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči
predaj produktu uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu
ochrany zdravia alebo z
hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený
predaj produktu zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, produktu
vyrobeného na mieru alebo
produktu určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa.
dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru
v ochrannom obale,
ktorý bol po dodaní porušený,
dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak
• 1. dodávanie digitálneho obsahu začalo a
• 2. spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred
uplynutím lehoty na
odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu
stráca právo na odstúpenie od
zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi
potvrdenie podľa § 17 ods. 12
písm. b) alebo ods. 13 písm. b), ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
ZÁRUČNÁ DOBA, REKLAMÁCIE A MIMOZÁRUČNÝ SERVIS
Právna úprava zodpovednosti obchodníka za vady vo vzťahu ku kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľ, sa
riadi §
618 a nasl. Občianskeho zákonníka.
Právna úprava zodpovednosti obchodníka za vady vo vzťahu ku kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľ
a v prípade,
že ide o digitálne plnenie, sa riadi § 852g Občianskeho zákonníka.
V prípade, že je kupujúcim podnikateľ, zmluvné strany sa v súlade s § 429 ods. 2 Obch. zák.
dohodli na
záručnej dobe 12 mesiacov.
Pri použitom produkte okrem zákonnej záruky obchodník garantuje aj zmluvnú záruku v rozsahu od 1
do 24
mesiacov, ktorá je uvádzaná zvlášť pri každom predávanom produkte. Počas trvania zmluvnej záruky
má kupujúci pri
uplatňovaní reklamácie rovnaké práva ako pri uplatňovaní záruky na nový produkt. Ak je použitý
produkt
reklamovaný počas trvania zmluvnej záruky, je daná reklamácia vybavovaná prednostne a v prípade
uznania
reklamácie servisným strediskom ponúkame v rámci našich možností kupujúcemu výmenu zariadenia za
funkčný kus
rovnakej kvality, čím sa skracuje doba vybavenia reklamácie.
Postup zadávania reklamácie je upresnený na internetovom obchode v sekcii Záruka a reklamácie.
V prípade, že kupujúci neprevezme reklamovanú vec v lehote 6 mesiacov odo dňa kedy mu povinnosť
prevziať
reklamovanú vec vznikla alebo odo dňa doručenia výzvy predávajúceho na prevzatie tejto veci, má
obchodník v
súlade s § 656 ods. 2 Obč. zák. právo reklamovanú vec predať. Ak obchodník pozná adresu
kupujúceho a ide o vec
väčšej hodnoty, je povinný ho vopred o zamýšľanom predaji informovať a poskytnúť mu dodatočnú
lehotu na
vyzdvihnutie veci. Ak dôjde k predaju nevyzdvihnutej veci, vyplatí obchodník kupujúcemu výťažok
z predaja veci
po odpočítaní nákladov za uskladnenie, nákladov predaja a ostatných pohľadávok predávajúceho
voči kupujúcemu.
Predávajúci môže vec na vlastné nákldy zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný
výťažok
z predaja nebude postačovať ani na úhadu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu
veci,
a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na je predaj.
Obchodník nezodpovedá za stratu pamäťových kariet ponechaných v zariadení, prípadne iného
príslušenstva,
ktoré nie je predmetnom reklamačného konania.
V prípade mimozáručného servisu je záručná doba na servisný úkon 3 mesiace, záručná doba na
náhradný diel
je 24 mesiacov.
Zákazník si je vedomý, že pri servisnom zásahu môže dôjsť k strate dát (kontakty, fotografie,
videá,
jednotlivé aplikácie a iné dáta.) v zariadení alebo na pamäťovom médiu. Strate dát je možné
predísť vykonaním
zálohy. Pred odovzdaním zariadenia do servisu odporúčame vykonať zálohu dát.
Zariadenie po nadmernom mechanickom namáhaní, vystavení nadmernej vlhkosti, zariadenie už
rozobraté pred
opravou v našom servisnom stredisku môže obsahovať skryté závady, ktoré môžu navýšiť cenu
opravy. Servisné
stredisko nenesie žiadnu zodpovednosť za prejavenie skrytých chýb a poškodení zistených po
otvorení opravovaného
zariadenia resp. začatí servisného úkonu a neznáša žiadne náklady s tým spojené.
Obchodník si môže účtovať manipulačný poplatok v zmysle cenníka servisného strediska za
diagnostiku, a to
aj v prípade, ak nebolo možné opravu vykonať alebo ak bolo vykonanie opravy zákazníkom
odmietnuté po vykonaní
diagnostiky. Pri nesúhlase s cenovým návrhom za opravu zariadenia bude zákazníkovi účtovaný
poplatok podľa cien
uvádzaných v cenníku k predmetnému zariadeniu, štandardne v cenách od 13 € do 36 €.
Pôvodné (poškodené, nefunkčné, atď.) náhradné diely zo zariadenia, obchodník odovzdá iba na
vyžiadanie
zákazníka a to do 7 dní od realizácie opravy/výmeny. Po uvedenom termíne nebude možné vyžiadanie
pôvodných
náhradných dielov z dôvodu odovzdania dielov na ekologickú likvidáciu.
Pri nedodržaní včasného prevzatia vybavenej servisnej zákazky je obchodník oprávnený účtovať
skladné za
tovar vo výške 2,00 € za každý aj začatý deň uskladnenia. Za včasné prevzatie servisnej zákazky
je považované
prevzatie produktu do 30 dní od vybavenia zákazky.
SPRACOVANIE A OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV SPOTREBITEĽA
Obchodník zhromažďuje osobné údaje zákazníka výlučne na plnenie svojich záväzkov voči
zákazníkovi, a to
hlavne pri vystavení faktúry, kontaktovaní zákazníka v súvislosti s vybavovaním jeho objednávky
a doručení
objednaného tovaru alebo služby. Obchodník zodpovedá za to, že osobné údaje zákazníka nebudú
použité na iné
účely, najmä nebudú sprístupnené tretím osobám (okrem rozsahu potrebného na doručenie tovaru).
Obchodník, ako prevádzkovateľ pri spracovaní osobných údajov postupuje v súlade so zákonom č.
18/2018 Z.
z. o ochrane osobných údajov, ako aj s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679
(GDPR). Všeobecnú
informačnú povinnosť ohľadne ochrany osobných údajov nájde zákazník v informačnom panely
obchodníka v sekcii
"Ochrana osobných údajov".
ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV
Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu reklamacie@servisujto.sk,
ak nie je
spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že
obchodník porušil jeho
práva. Ak obchodník odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej
odoslania,
spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu
alternatívneho riešenia
sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení
spotrebiteľských sporov a o
zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ARS“). ARS subjektmi sú orgány a
oprávnené právnické
osoby podľa § 3 zákona o ARS. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa § 12 zákona o
ARS.
Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO,
ktorá je
dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a
plnení
spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo
povolania.
Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a obchodníkom, vyplývajúceho
zo
spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie
sporov sa netýka
sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR a ďalších, ktoré sú vymedzené v § 13 ods. 5
zákona. Subjekt
ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu
maximálne do výšky 5
EUR s DPH.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť
písomného
oznámenia zmeny v týchto všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na
internetovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho.
Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia
Občianskeho zákonníka, Zákona o ochrane spotrebiteľa účinného od 01.07.2024, zákona č. 22/2004
Z. z. o
elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole
vnútorného trhu vo
veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002
Z. z. v znení
neskorších predpisov.
Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.