Všeobecné obchodné podmienky

  1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
    1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi:

      OBCHODNÍKOM,
      ktorým je Janek & Partners, s.r.o., so sídlom Tatranská 6387/64, 974 11 Banská Bystrica, IČO: 46 44 96 63, DIČ: 2023395572, IČ DPH: SK2023395572, zapísaná v OR vedenom Okresným súdom Banská Bystrica, Oddiel: Sro, Vložka č.: 7714/S, (ďalej len "obchodník")
      a
      KUPUJÚCIM, ktorej predmetom je kúpa a predaj produktov a poskytovanie servisných služieb elektroniky na internetových stránkach obchodníka www.codenamepc.sk a www.servisujto.sk.
    2. Tieto obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy špecifikovanej v Čl. I ods. 1 týchto obchodných podmienok. V prípade, že obchodník a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odlišné od všeobecných obchodných podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred týmito všeobecnými obchodnými podmienkami.
    3. Predmetom týchto obchodných podmienok je vymedzenie práv a povinností zmluvných strán vyplývajúcich z kúpnej zmluvy a poskytnutie informácií v súlade so zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“), Občianskeho zákonníka a iných relevantných právnych predpisov.
    4. Tieto obchodné podmienky sú vypracované v súlade s aktuálnym a platným:
      • zákonom č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov,
      • zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa
      • zákonom č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. v znení neskorších právnych predpisov a s inými relevantnými právnymi predpismi.
    5. Tieto obchodné podmienky sú zobrazené na stránke internetového obchodu www.codenamepc.sk a www.servisujto.sk a je tak umožnená ich archivácia a reprodukcia kupujúcim.
    6. Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že sa s obchodnými podmienkami dôkladne oboznámil, ich obsahu porozumel a v tomto znení s nimi bez výhrad súhlasí.
    7. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že súhlasí s tým, že tieto všeobecné obchodné podmienky sa budú vzťahovať na všetky kúpne zmluvy uzavreté prostredníctvom internetovej stránky, ktorú prevádzkuje obchodník.
    8. Zverejnením týchto obchodných podmienok je zároveň splnená všeobecná informačná povinnosť obchodníka vo vzťahu k spotrebiteľovi podľa § 5 zákona o ochrane spotrebiteľa.
    9. Zmluvné strany sa môžu ešte pred uzatvorením kúpnej zmluvy dohodnúť na zmene týchto obchodných podmienok, čím je zaručená rovnosť zmluvných strán.
  2. VYMEDZENIE POJMOV
    1. Obchodníkom je prevádzkovateľ internetového stránky www.servisujto.sk: Obchodné meno: Janek & Partners, s.r.o. reg.: Obchodný register Okresného súdu Banská Bystrica, odd. Sro, vl. č. 7714/S Sídlo: Tatranská 6387/64, 971 11 Banská Bystrica IČO: 46 449 663 DIČ: 2023395572 IČ DPH: SK2023395572 email: info@servisujto.sk tel.: +421948125589 číslo účtu: Fio banka, a. s.: 2000772819 / 8330 Identifikačné údaje Obchodníka obsahujú aj kontaktné údaje, ktoré slúžia spotrebiteľovi na komunikáciu s obchodníkom, čím je splnená osobitná informačná povinnosť obchodníka k spotrebiteľovi vyplývajúca z § 15 ods. 1 písm. a), b), c) zákona o ochrane spotrebiteľa.
    2. Kupujúcim je fyzická alebo právnická osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo využíva služby, a to buď ako spotrebiteľ alebo podnikateľ. Na účely výkladu týchto VOP sa pod pojmom kupujúci myslí aj zákazník.
    3. Kupujúcim spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania. Ak kupujúci uvedie v objednávke svoje IČO alebo DIČ, potom zároveň berie na vedomie, že pre neho platia pravidlá všeobecných obchodných podmienok pre podnikateľov.
    4. Spotrebiteľskou zmluvou je každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára obchodník so spotrebiteľom.
    5. Zmluvou uzatvorenou na diaľku je zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom dohodnutá a uzatvorená výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a spotrebiteľa, najmä využitím online rozhrania, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu.
    6. Právne vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim spotrebiteľom výslovne neupravené týmito obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami právnych predpisov vymenovaných v bode 1.4. týchto VOP.
    7. Kupujúcim podnikateľom je v zmysle § 2 ods. 2 zák. č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Obch. zák.“): a) osoba zapísaná v obchodnom registri , b) osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia, c) osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov, d) fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
    8. Produktom sa rozumie tovar, služba, digitálny obsah, nehnuteľnosť, elektrina, voda, plyn, ktoré nie sú na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, teplo, práva a záväzky.
    9. Zásielkou sa rozumie jeden alebo viac tovarov objednaných kupujúcim v jednej objednávke a doručované mu obchodníkom.
    10. Vecou s digitálnymi prvkami je akákoľvek hnuteľná vec, ktorá obsahuje digitálny obsah alebo digitálnu službu alebo je s digitálnym obsahom alebo digitálnou službou prepojená takým spôsobom, že absencia digitálneho obsahu alebo digitálnej služby by bránila tomu, aby vec plnila svoje funkcie.
    11. Digitálnym obsahom sú údaje, ktoré sa vytvárajú a dodávajú v digitálnej forme.
    12. Digitálnou službou je služba, ktorá spotrebiteľovi umožňuje vytvárať, spracúvať alebo uchovávať údaje s digitálnej forme alebo mať k takýmto údajom prístup, alebo ktorá umožňuje výmenu alebo akúkoľvek interakciu údajov v digitálnej forme, ktoré nahrávajú alebo vytvárajú užívatelia služby.
    13. Digitálnym plnením je digitálny obsah a digitálny služba.
    14. Orgánmi dozoru sú:
      • Národná banka Slovenska
      • Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj, Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica, email: bb@soi.sk, tel. 048/412 49 69, 048/415 18 71, 048/414 18 73
      • Štátna veterinárna a potravinová správa Slovenskej republiky a regionálne veterinárne a potravinové správy
      • Štátny ústav na kontrolu liečiv
      • Úrad pre reguláciu sieťových odvetví
      • Úrad verejného zdravotníctva Slovenskej republiky a regionálne úrady verejného zdravotníctva
  3. SPÔSOB UZATVÁRANIA KÚPNEJ ZMLUVY
    1. Obchodník, ako dodávateľ zverejňuje zoznam produktov, ktoré ponúka zákazníkovi, ako budúcemu kupujúcemu a umožňuje mu produkty objednávať prostredníctvom internetových stránok patriacich obchodníkovi, ako prevádzkovateľovi (ďalej iba e-shop). Odoslaním objednávky formou elektronického obchodu zákazník vyjadruje, že si všeobecné obchodné podmienky prečítal v plnom rozsahu, porozumel ich obsahu a súhlasí s nimi.
    2. Zoznam produktu na akejkoľvek internetovej stránke, ktorý prevádzkuje obchodník, je katalógom bežne dodávaného produktu a obchodník nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých uvedených produktov. Dostupnosť produktu bude pre kupujúceho potvrdená na základe otázky kupujúceho. Informatívna dostupnosť je uvedená pri každom produkte.
    3. Cena produktu zahŕňa daň z pridanej hodnoty (DPH) a recyklačné poplatky. Cena nezahŕňa náklady na doručenie objednaného produktu do miesta určenia.
    4. Kúpna zmluva je uzatvorená záväzným akceptovaním návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy kupujúceho obchodníkom vo forme kupujúcim vyplnenej a odoslanej objednávky cez internetovú stránku obchodníka, prípade odoslanie objednávky e-mailom alebo telefonicky (ďalej len "objednávka"). Produkt, ktorý je uvedený v katalógu elektronického obchodu si zákazník objednáva postupom uvedeným v návode "Ako nakupovať". Automaticky odosielané 'Oznámenie o prijatí objednávky, ktoré kupujúci obdrží na svoju e-mailovú adresu ihneď po odoslaní jeho objednávky, sa nepovažuje za záväzné akceptovanie objednávky. Toto oznámenie má len informatívny charakter za účelom upovedomenia kupujúceho o prijatí objednávky v našom objednávkovom systéme.
    5. Záväzným akceptovaním objednávky kupujúceho obchodníkom je telefonické alebo e-mailové potvrdenie obchodníkom kupujúcemu o akceptovaní objednávky po predchádzajúcom prijatí objednávky kupujúcim a po overení dostupnosti produktu, platných cien a termínu dodania produktu požadovaného kupujúcim označené ako 'Potvrdenie objednávky'. V prípade zistenia vyššej ceny má obchodník povinnosť vyžiadať od zákazníka súhlas so zmenou ceny podľa aktuálneho cenníka pred potvrdením objednávky. Až udelením súhlasu zákazníka so zmenou ceny a následným potvrdením (akceptovaním) objednávky zo strany predávajúceho sa zmluvný vzťah považuje za uzavretý.
    6. Vytvorením objednávky kupujúci berie na vedomie, že doručenie produktu je spoplatnené aktuálne platným sadzobníkom poplatkov za dopravu na danom internetovom obchode. Výška poplatkov za doručenie produktu je uvedená priamo pri uzatváraní objednávky, ako aj v sekcii informácie o nákupe. Poplatok za doručenie produktu zahŕňa poplatok za doručenie zásielky prepravnou spoločnosťou, poplatok za zvolený spôsob platby, a balné.
  4. STORNOVANIE OBJEDNÁVKY
    1. Kupujúci má právo stornovať objednávku e-mailom, osobnou návštevou alebo telefonicky, dokiaľ nie je objednávka prevzatá kupujúcim.
    2. Dodávateľ má právo stornovať objednávku, ak z dôvodu vypredania alebo nedostupnosti produktu ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať produkt zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami, alebo v cene, ktorá je uvedená v elektronickom obchode, pokiaľ sa so zákazníkom nedohodne inak.
  5. PODMIENKY DODANIA PRODUKTU
    1. Ak sa nedohodlo inak, dodávateľ sa zaväzuje produkt dodať najneskôr do 7 pracovných dní od emailového potvrdenia objednávky zákazníkovi.
    2. Pri doručení zásielky kuriérom je zákazník povinný skontrolovať zásielku - jej prípadné poškodenie. Ak je poškodené balenie zásielky, pri doručení kuriérom musí kupujúci spísať reklamačný protokol na mieste o poškodenom/porušenom balení zásielky. V prípade, že zásielka je poškodená a po kontrole obsahu zásielky je zistené, že obsah zásielky nezodpovedá obsahu faktúry/objednávky, alebo jej obsah je poškodený, je zákazník povinný túto skutočnosť zapísať v prítomnosti kuriéra do škodového zápisu. Pri nesplnení vyplnenia škodového zápisu, dodatočné reklamácie nebudú akceptované. Zákazník je povinný uschovať obalový materiál zásielky až do ukončenia šetrenia príčin vzniknutej škody.
    3. Zákazník je povinný ihneď po doručení zásielky tovar úplne vybaliť a zistiť či nie je mechanicky poškodený a či obsah balenia zodpovedá fakturovanému produktu. V prípade, že obsah zásielky nezodpovedá fakturovanému tovaru, alebo je tovaru mechanicky poškodený (avšak bez známok poškodenie samotnej zásielky, na čo sa vzťahuje bod 4.2.), je zákazník túto skutočnosť bezodkladne oznámiť obchodníkovi. Zákazník je povinný uschovať obalový materiál zásielky až do ukončenia šetrenia príčin vzniknutej škody.
    4. Kupujúci ku každej zásielke obdrží e-mailom alebo priamo s tovarom faktúru, ktorá zároveň slúži ako dodací a záručný list. Pri osobnom odbere v predajni je dokladom o predaji účet z registračnej pokladnice.
    5. Zákazník je informovaný o odoslaní tovaru jeden pracovný deň pred jeho doručením. Zákazník je povinný zabezpečiť bezproblémové prevzatie tovaru, najmä tým, že v dňoch plánovaného doručenia bude dostupný na telefónnom čísle určenom pre doručenie alebo prítomný na adrese doručenia. Pokiaľ túto povinnosť nie je možné splniť, je povinný informovať dodávateľa, dohodnúť sa s ním na náhradnom termíne doručenia alebo určiť náhradnú osobu, ktorá povinnosť prevzatia tovaru splní za pôvodného príjemcu zásielky.
    6. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.
    7. Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že obchodník včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti obchodníka k spotrebiteľovi vyplývajúcu z § 15 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa.
    8. Kupujúci berie na vedomie skutočnosť, že ak sú s tovarom poskytované darčeky, je darovacia zmluva medzi obchodníkom a kupujúcim uzatvorená s podmienkou, že ak dôjde k využitiu práva odstúpiť od zmluvy, darovacia zmluva stráca účinnosť a kupujúci je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť i s ním súvisiace poskytnuté darčeky. Za darček je považovaný aj tovar dodaný v symbolickej hodnote, ak je jeho dodanie kupujúcemu prezentované ako darček k tovaru, ktorý kupujúci vracia do 14 dní bez udania dôvodu. V prípade, že tieto darčeky nebudú vrátené späť spolu s vracaným tovarom, budú tieto hodnoty chápané ako bezdôvodné obohatenie kupujúceho.
  6. PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN
    1. Predmetom kúpnej zmluvy sú práva a povinnosti zmluvných strán.
    2. Obchodník je povinný najmä:
      1. poskytnúť kupujúcemu informácie podľa príslušných ustanovení zákona o ochrane spotrebiteľa a zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších právnych predpisov a iných relevantných právnych predpisov,
      2. zabaliť tovar na prepravu tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu,
      3. dodať kupujúcemu objednaný tovar do miesta určenia riadne a včas,
      4. dodať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom všetky doklady potrebné na riadne prevzatie a užívanie tovaru v súlade s relevantnými právnymi predpismi.
      5. Obchodník má právo na zaplatenie kúpnej ceny riadne a včas.
      6. Kupujúci je povinný najmä:
        1. včas prevziať tovar v mieste určenia,
        2. zaplatiť obchodníkovi dohodnutú kúpnu cenu v lehote splatnosti, vrátane nákladov na doručenie tovaru, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodli, že náklady na doručenie tovaru znáša obchodník,
        3. potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby.
    3. Kupujúci berie na vedomie, že v prípade porušenia zmluvných povinností vyplývajúcich mu z kúpnej zmluvy zodpovedá v zmysle § 420 Obč. zák. za škodu, ktorá týmto porušením obchodníkovi vznikla.
    4. Kupujúci má právo na dodane tovaru obchodníkom riadne a včas.
    5. Akékoľvek spory vzniknuté v súvislosti s kúpnou zmluvou, ktorej prílohou sú tieto obchodné podmienky, budú riešené výlučne podľa platných právnych predpisov právneho poriadku Slovenskej republiky.
  7. CENA TOVARU ALEBO SLUŽBY
    1. Ceny jednotlivých tovarov sú na stránkach internetového obchodu www.codenamepc.sk a www.servisujto.sk aktuálne a platné. Uvádzané sú v mene euro, vrátane dani z pridanej hodnoty (DPH) v zákonnej výške a všetkých ostatných daní.
    2. Predajnou cenou sa rozumie:
      1. konečná cena vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní za jednotku tovaru alebo za určené množstvo tovaru,
      2. celkové náklady za jeden mesiac, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo zmluvu o predplatnom s mesačným zúčtovacím obdobím,
      3. celkové náklady za zúčtovacie obdobie, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo zmluvu o predplatnom s iným ako mesačným zúčtovacím obdobím.
  8. POŠTOVNÉ A BALNÉ
    1. Dodanie tovaru v Slovenskej republike:
      1. Dodanie tovaru kuriérom: na dobierku – 5,99 eur platba vopred – 3,99 eur
    2. Osobný odber Osobný odber tovaru v súčasnosti nie je dostupný.
    3. Náklady na dodanie tovaru do zahraničia budú vypočítané individuálne na základe hmotnosti tovaru.
    4. Obchodník si balné neúčtuje.
  9. PLATOBNÉ PODMIENY
    1. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu dohodnutú v kúpnej zmluve vrátane nákladov na doručenie tovaru.
    2. Kupujúci je povinný zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu dohodnutú v kúpnej zmluve v lehote splatnosti, najneskôr však pri prevzatí tovaru.
    3. Kupujúci môže kúpnu cenu zaplatiť nasledovnými spôsobmi:
      1. Na dobierku kuriérom Cenu za objednaný tovar kupujúci zaplatí až pri jeho prevzatí od kuriéra. Pri tomto spôsobe platby účtujeme k cene objednávky poštovné, ktoré je zarátané v cene celkovej objednávky.
      2. Prevodom na účet Cenu za objednaný tovar kupujúci zaplatí prevodom na účet, použitím platobných údajov po vystavení faktúry za tovar alebo službu.
  10. ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY
    1. Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote 14 kalendárnych dní od prevzatia produktu podľa týchto všeobecných obchodných podmienok bez udania dôvodu v súlade s ustanoveniami zákona o ochrane spotrebiteľa aktuálne platného a účinného.
    2. Odstúpenie od zmluvy musí spotrebiteľ urobiť písomnou formou na adresu predávajúceho prostredníctvom formulára, ktorý si môže stiahnuť tu alebo prostredníctvom elektronického formulára, ktorý je k dispozícii na internetovej stránke v sekcii 'Záruka a reklamácie'. Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí obsahovať identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, a pre zrýchlenie spracovania žiadosti odporúčame uviesť aj číslo bankového účtu kupujúceho. Zároveň s odstúpením od kúpnej zmluvy je kupujúci povinný doručiť predávajúcemu tovar kompletný spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie, návodu a záručného listu, a to zaslaním alebo prinesením na adresu predávajúceho. Zásielky na dobierku obchodník nepreberá.
    3. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak kupujúci zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
    4. Odstúpením spotrebiteľa od zmluvy sa zmluva od začiatku zrušuje. Obchodník je povinný prevziať tovar od kupujúceho späť a vrátiť spotrebiteľovi bez zbytočného odkladu, najneskôr v lehote 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy všetky platby, ktoré kupujúci preukázateľne uhradil v súvislosti s uzavretím zmluvy. Obchodník však nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný obchodníkom. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký kupujúci použil pri platbe obchodníkovi, ak kupujúci neuviedol iný spôsob úhrady vo formulári na odstúpenie od zmluvy, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
    5. V prípade, že spotrebiteľ odstúpi od zmluvy v zmysle bodu 5.2. týchto všeobecných obchodných podmienok a doručí predávajúcemu tovaru, ktorý je použitý, poškodený alebo neúplný, alebo hodnota produktu je znížená v dôsledku takého zaobchádzania s produktom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti produktu, má obchodník voči kupujúcemu nárok na náhradu určenú v zmysle postupu podľa ustanovenia § 21 ods. 4 a 5 zákona o ochrane spotrebiteľa.
    6. Spotrebiteľ pri odstúpení od zmluvy znáša priame náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu. Kupujúci taktiež znáša a aj priame náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty. Priame náklady spojené s vrátením produktu nemožno primerane vypočítať vopred. Podľa dostupných informácií je predpokladaný odhad týchto nákladov vo výške od 2 € do 20 €.
    7. Spotrebiteľ nemôže bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je:
      • predaj počítačových programov a hier, ktoré kupujúci už rozbalil.
      • poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči
      • predaj produktu uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený
      • predaj produktu zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, produktu vyrobeného na mieru alebo produktu určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa.
      • dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
      • dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak • 1. dodávanie digitálneho obsahu začalo a • 2. spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b), ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
  11. ZÁRUČNÁ DOBA, REKLAMÁCIE A MIMOZÁRUČNÝ SERVIS
    1. Právna úprava zodpovednosti obchodníka za vady vo vzťahu ku kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľ, sa riadi § 618 a nasl. Občianskeho zákonníka.
    2. Právna úprava zodpovednosti obchodníka za vady vo vzťahu ku kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľ a v prípade, že ide o digitálne plnenie, sa riadi § 852g Občianskeho zákonníka.
    3. V prípade, že je kupujúcim podnikateľ, zmluvné strany sa v súlade s § 429 ods. 2 Obch. zák. dohodli na záručnej dobe 12 mesiacov.
    4. Pri použitom produkte okrem zákonnej záruky obchodník garantuje aj zmluvnú záruku v rozsahu od 1 do 24 mesiacov, ktorá je uvádzaná zvlášť pri každom predávanom produkte. Počas trvania zmluvnej záruky má kupujúci pri uplatňovaní reklamácie rovnaké práva ako pri uplatňovaní záruky na nový produkt. Ak je použitý produkt reklamovaný počas trvania zmluvnej záruky, je daná reklamácia vybavovaná prednostne a v prípade uznania reklamácie servisným strediskom ponúkame v rámci našich možností kupujúcemu výmenu zariadenia za funkčný kus rovnakej kvality, čím sa skracuje doba vybavenia reklamácie.
    5. Postup zadávania reklamácie je upresnený na internetovom obchode v sekcii Záruka a reklamácie.
    6. V prípade, že kupujúci neprevezme reklamovanú vec v lehote 6 mesiacov odo dňa kedy mu povinnosť prevziať reklamovanú vec vznikla alebo odo dňa doručenia výzvy predávajúceho na prevzatie tejto veci, má obchodník v súlade s § 656 ods. 2 Obč. zák. právo reklamovanú vec predať. Ak obchodník pozná adresu kupujúceho a ide o vec väčšej hodnoty, je povinný ho vopred o zamýšľanom predaji informovať a poskytnúť mu dodatočnú lehotu na vyzdvihnutie veci. Ak dôjde k predaju nevyzdvihnutej veci, vyplatí obchodník kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov za uskladnenie, nákladov predaja a ostatných pohľadávok predávajúceho voči kupujúcemu. Predávajúci môže vec na vlastné nákldy zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhadu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na je predaj.
    7. Obchodník nezodpovedá za stratu pamäťových kariet ponechaných v zariadení, prípadne iného príslušenstva, ktoré nie je predmetnom reklamačného konania.
    8. V prípade mimozáručného servisu je záručná doba na servisný úkon 3 mesiace, záručná doba na náhradný diel je 24 mesiacov.
    9. Zákazník si je vedomý, že pri servisnom zásahu môže dôjsť k strate dát (kontakty, fotografie, videá, jednotlivé aplikácie a iné dáta.) v zariadení alebo na pamäťovom médiu. Strate dát je možné predísť vykonaním zálohy. Pred odovzdaním zariadenia do servisu odporúčame vykonať zálohu dát.
    10. Zariadenie po nadmernom mechanickom namáhaní, vystavení nadmernej vlhkosti, zariadenie už rozobraté pred opravou v našom servisnom stredisku môže obsahovať skryté závady, ktoré môžu navýšiť cenu opravy. Servisné stredisko nenesie žiadnu zodpovednosť za prejavenie skrytých chýb a poškodení zistených po otvorení opravovaného zariadenia resp. začatí servisného úkonu a neznáša žiadne náklady s tým spojené.
    11. Obchodník si môže účtovať manipulačný poplatok v zmysle cenníka servisného strediska za diagnostiku, a to aj v prípade, ak nebolo možné opravu vykonať alebo ak bolo vykonanie opravy zákazníkom odmietnuté po vykonaní diagnostiky. Pri nesúhlase s cenovým návrhom za opravu zariadenia bude zákazníkovi účtovaný poplatok podľa cien uvádzaných v cenníku k predmetnému zariadeniu, štandardne v cenách od 13 € do 36 €.
    12. Pôvodné (poškodené, nefunkčné, atď.) náhradné diely zo zariadenia, obchodník odovzdá iba na vyžiadanie zákazníka a to do 7 dní od realizácie opravy/výmeny. Po uvedenom termíne nebude možné vyžiadanie pôvodných náhradných dielov z dôvodu odovzdania dielov na ekologickú likvidáciu.
    13. Pri nedodržaní včasného prevzatia vybavenej servisnej zákazky je obchodník oprávnený účtovať skladné za tovar vo výške 2,00 € za každý aj začatý deň uskladnenia. Za včasné prevzatie servisnej zákazky je považované prevzatie produktu do 30 dní od vybavenia zákazky.
  12. SPRACOVANIE A OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV SPOTREBITEĽA
    1. Obchodník zhromažďuje osobné údaje zákazníka výlučne na plnenie svojich záväzkov voči zákazníkovi, a to hlavne pri vystavení faktúry, kontaktovaní zákazníka v súvislosti s vybavovaním jeho objednávky a doručení objednaného tovaru alebo služby. Obchodník zodpovedá za to, že osobné údaje zákazníka nebudú použité na iné účely, najmä nebudú sprístupnené tretím osobám (okrem rozsahu potrebného na doručenie tovaru).
    2. Obchodník, ako prevádzkovateľ pri spracovaní osobných údajov postupuje v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov, ako aj s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 (GDPR). Všeobecnú informačnú povinnosť ohľadne ochrany osobných údajov nájde zákazník v informačnom panely obchodníka v sekcii "Ochrana osobných údajov".
  13. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV
    1. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu reklamacie@servisujto.sk, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva. Ak obchodník odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ARS“). ARS subjektmi sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 zákona o ARS. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa § 12 zákona o ARS.
    2. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
    3. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a obchodníkom, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR a ďalších, ktoré sú vymedzené v § 13 ods. 5 zákona. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
  14. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
    1. Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
    2. Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona o ochrane spotrebiteľa účinného od 01.07.2024, zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov.
    3. Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.
V Banskej Bystrici, dňa 12.08.2024